Under ordinarie arbetstid når du vår kundservice på telefon 0522-58 08 00. Vid akuta fel gällande el, fjärrvärme och akut slamtömning utanför ordinarie arbetstid - ring vårt journummer 0522-58 08 00 och tryck 1 för felanmälan. Observera att det inte hörs någon samtalston men dröj kvar, vi svarar.
Vid fel gällande fiber, se rubrik nedan.
Uddevalla Energi anlitar SOS utanför ordinarie arbetstid för att hantera felanmälan. SOS kontaktar i sin tur Uddevalla Energis beredskap för att åtgärda fel.
För att rapportera ett fel eller ett avbrott ringer du vår jour på telefon 0522-58 08 00.
För att rapportera en skadad anläggning ringer du vår kundservice på telefon 0522-58 08 00 eller skickar in en bild och kontaktuppgifter till kundservice@uddevallaenergi.se.
Vill du rapportera gatljus som inte lyser eller lyktstolpar som är skadade vänder du dig till Uddevalla kommun på telefon 0522-69 60 00 eller använder deras tjänst för felanmälan.
Akuta beställningar utanför ordinarie kontorstid görs till Tempest Security Sverige AB på telefon 010–788 84 79.
Vid akut slamsugning under kvällar och helger tillkommer debitering för övertid, vi debiterar alltid minst tre timmar.
Har du problem med din fiberanslutning? Kontakta den tjänsteleverantör som du har valt och gör en felanmälan. Du hittar kontaktuppgifter till alla tjänsteleverantörer hos Open Infra.
Ändrade öppettider på kundservice i samband med byte av kundsystem, vecka 45 och 46. Du är välkommen med ditt ärende via e-post så svarar vi så snart vi kan, kundservice@uddevallaenergi.se. Läs mer här.