Felanmälan

Under ordinarie arbetstid når du vår kundservice på telefon 0522-58 08 00. 

Vid akuta fel utanför ordinarie arbetstid - se rubrikerna nedan.
Uddevalla Energi anlitar SOS och Tempest Security Sverige AB utanför ordinarie arbetstid för att hantera felanmälan. De kontaktar i sin tur Uddevalla Energis beredskap för att åtgärda fel. 

Vid felanmälan gällande fiber - se rubrik nedan

Fjärrvärme

För att rapportera ett fel eller avbrott utanför ordinarie arbetstid ringer du 0522-58 08 00och trycker 1 för felanmälan. Observera att det inte hörs någon samtalston men dröj kvar, vi svarar.

El

För att rapportera ett fel eller avbrott utanför ordinarie arbetstid ringer du 0522-58 08 00 och trycker 1 för felanmälan. Observera att det inte hörs någon samtalston men dröj kvar, vi svarar.

Vill du rapportera gatljus som inte lyser eller lyktstolpar som är skadade vänder du dig till Uddevalla kommun på telefon 0522-69 60 00 eller använder deras tjänst för felanmälan.

Akut slamsugning

Akuta beställningar utanför ordinarie kontorstid görs till Tempest Security Sverige AB på telefon 010–788 84 79.

Vid akut slamsugning under kvällar och helger tillkommer debitering för övertid, vi debiterar alltid minst tre timmar.
 

Fiber

Har du problem med din fiberanslutning? Kontakta den tjänsteleverantör som du har valt och gör en felanmälan. Du hittar kontaktuppgifter till alla tjänsteleverantörer hos Open Infra.

Ändrade öppettider på kundservice i samband med byte av kundsystem, vecka 45 och 46. Du är välkommen med ditt ärende via e-post så svarar vi så snart vi kan, kundservice@uddevallaenergi.se. Läs mer här.