Uddevalla Energi ansvarar för den här webbplatsen. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda den. Den här webbsidan beskriver hur uddevallaenergi.se uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Så långt som möjligt följer vi internationell standard WCAG 2.0 nivå AA.
Vår webbplats publicerades 2022 och webbplatsen skall vara helt förenlig med undantag från ett antal äldre PDF:er.
Om du behöver innehåll från uddevallaenergi.se som inte är tillgängligt för dig, men som är undantaget från lagens tillämpningsområde enligt beskrivning nedan, kan du kontakta oss.
Svarstiden är normalt 1-3 arbetsdagar
Du kan också kontakta oss på följande sätt:
Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, kontakta oss så att vi får veta att problemet finns.
Jag har hittat material på webbplatsen som inte är tillgängligt och som jag tycker ni skall åtgärda.
Vi har kända tillgänglighetsbrister på uddevallaenergi.se.
Nedan listas dessa:
Alternativet att ta bort dem helt från hemsidan bedömer vi försämrar tillgången till information som helhet.
Tillgängligheten i samtliga dokument kommer att ses över och om möjligt förbättras när de uppdateras.
Det finns vissa tillgänglighetsbrister på minasidor.uddevallaenergi.se
Uddevalla Energi åberopar undantag för oskäligt betungande anpassning enligt 12 § lagen om tillgänglighet till digital offentlig service för nedanstående innehåll.
Webbplatsen testas mot Webperf för att fånga problemen, med hjälp av Webperf kan våra redaktörer fånga tillgänglighetsproblem när felaktiga sidor och innehåll publicerats. Läs mer om våra tester här: Webperf
Vi har även använt oss av självskattning, det vill säga intern testning, samt en extern konsult att bedöma webbplatsens tillgänglighet. Senast bedömning gjordes den 25 januari 2024
Om du inte är nöjd med hur vi uppfyller kraven på tillgänglighet kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning (DIGG), som ansvarar för tillsyn av lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.
https://www.digg.se/tdosanmalan
Uddevalla Energi har en app som erbjuder liknande funktionalitet som finns på Mina sidor. Tillgängligheten i appen är god.
Senaste bedömningen gjordes den 6 februari 2024
Webbplatsen publicerades den 6 februari 2024
Tillgänglighets redogörelsen uppdaterades senast den 6 februari 2024
Ändrade öppettider på kundservice i samband med byte av kundsystem, vecka 45 och 46. Du är välkommen med ditt ärende via e-post så svarar vi så snart vi kan, kundservice@uddevallaenergi.se. Läs mer här.